Прием нови медиатори
Покана за участие на доброволци в работата на Центъра за спогодби и медиация към СРС и СГС |
Драги медиатори,
Центърът за спогодби и медиация към СРС и СГС, който работи успешно от началото на 2010г., разширява работата си с отворена покана към всеки медиатор, желаещ да се присъедини към тази важна кауза. Целта на Центъра е да предостави на лица, между които има правен спор, възможност да разрешат доброволно спора си с помощта на медиация.
Ако желаете да участвате и работите заедно с нас - ето как можете да кандидатствате:
1. Изисквания към кандидата:
- вписан в Единния регистър на медиаторите към Министъра на правосъдието;
- да има професионален опит в областта на разрешаването на конфликти;
- да притежава следните качества и умения:
- комуникативност;
- самоконтрол;
- търпеливост;
- спокойствие и умение да изслушват;
- последователност;
- разумност и умереност;
- умение да откриват интересите на страните и да ги отделят от проблемите;
- креативност;
- умение да вдъхват доверие у страните;
- умение да насърчават и помагат на страните да направят собствен избор и да вземат самостоятелни решения;
- възможност да възприемат и анализират обратна връзка относно тяхната работа.
2. Ангажимент на медиатора:
- дежурство поне веднъж месечно по половин ден /около 3 часа/;
- участие в ко-медиация;
- активно участие в работата на комисиите, подкомисиите и живота на Центъра в реализиране на целта му.
3. Необходими документи за кандидатстване:
- мотивационно писмо (в него кандидатът следва да опише защо и как желае да участва в Програмата, колко дълго може да участва в Програмата, колко часа на месец може да отдели за участието си в Програмата);
- копие от удостоверението, че медиаторът е вписан в Регистъра на медиаторите към Министерство на правосъдието;
- копие от всички сертификати и дипломи, удостоверяващи преминаването на обучение по медиация, преговори, разрешаване на конфликти или комуникация;
- автобиография по образец;
- препоръка/ становище от организацията, в която е обучен конкретният медиатор, а при възможност – и от друго лице, посочено за контакт;
- актуална дигитална снимка (паспортен формат) и кратка автобиография по образец.
ВАЖНО! Автобиографията, мотивационното писмо и декларацията са включени във формуляра за кандидатстване - затова се попълва САМО ТОЙ.
За целите на подбора, Изборния екип може да установява връзка с медиаторската организация, в която кандидатът за медиатор доброволец членува или е обучен.
4. Срок за кандидатстване:
Желаещите да участват в програмата следва да подадат документите си до 31.03.2023 г. включително.
Всички кандидати за медиатори доброволци ще бъдат уведомени за решението на Комисията.
5. Начини за подаване на документите:
Документите за кандидатстване се подават до координаторът на Програма „Спогодби”, по електронен път на адрес: spogodbi@srs.justice.bg (за предпочитане) или на място в сградата на Центъра – на бул. „Цар Борис III” 54, ет. 2, ст. 204, всеки делничен ден от 9 до 13ч.
6. Интервю:
Одобрените за интервю кандидати ще бъдат поканени чрез и-мейл на интервюта в сградата на Центъра. След провеждане на интервютата Изборният екип уведомява кандидатите дали са били одобрени за включването им в Списъка в срок до един месец след крайната дата за провеждане на интервюто. Уведомяването може да се извърши по всякакъв начин за комуникация.
7. За повече информация:
Правилата за работа на Програмата са достъпни на интернет страницата на СРС, Програма „Спогодби”.
Желаем успех на всички кандидати, които биха искали да участват активно в работата на Центъра за спогодби и медиация към СРС и СГС. Очакваме ви!